Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| DvojBlog.cz | 13. 4. 2021

Scroll to top

Top

Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena

systém CRM, zákazník
Dvojblog
  • On 28. 12. 2020
  • http://www.dvojblog.cz

Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena. Tipy, jak koronakrizi přežít a nezbankrotovat

Drtivá většina populace sice průběh onemocnění covid-19 téměř nezaznamená, ale prakticky každý pocítí jeho dopad na ekonomiku. Pokud pandemie zacloumala vašim podnikáním, případně na dopad koronakrize teprve čekáte a bojíte se, že budete muset „zavřít krám“, nepřestávejte číst. Prozradíme vám několik praktických tipů, díky kterým šanci na přežití výrazně zvýšíte. 

1) Rozšiřte nabídku svých služeb a produktů

Po mnoha produktech a službách klesla v době pandemie poptávka. Pokud na nich stojí vaše podnikání, nesnažte se plavat proti proudu, a raději rychle změňte strategii. Snažte se adaptovat na aktuální potřeby klientů a nabízejte to, o co momentálně jeví zájem. Možná budete muset firmu „překopat“ od základů, a v podstatě začít od nuly – nepanikařte, nejste jediní. S trochou štěstí vybudujete ještě úspěšnější byznys, než jaký jste provozovali v době, kdy byl svět ještě v pořádku.

2) Naslouchejte zákazníkům více než kdy jindy

Dnešní době přeje firmám s prozákaznickým přístupem. Budování pevných vztahů se zákazníky vám výrazně usnadní vhodně zvolený systém CRM, který vám navíc poslouží i jako software pro řízení projektů. Kromě toho, že vám ušetří spoustu drahocenného času, protože automatizuje mnohé rutinní procesy, získáte dokonalý přehled o skutečných potřebách klientů. V konečném důsledku nabídnete správné produkty a služby, zlepšíte úroveň komunikace a zvýšíte zisk.

3) Nespoléhejte se na jeden typ klientů

Firmy, které se před krizí soustředily na jediný segment, tvrdě narazily. Řeč je o podnikatelích závislých na zákaznících z jediného oboru – v souvislosti s pandemií máme na mysli především gastronomii a cestovní ruch. Pokud vám to charakter vašeho podnikání umožňuje, nespoléhejte se na jedinou oblast a najděte si stabilní klienty v různých oborech. Když se část dostane do problémů, klesne vám obrat, ale stále budete mít přísun zakázek od ostatních.