Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena
Nenechte pandemii, aby váš byznys srazila na kolena. Tipy, jak koronakrizi přežít a nezbankrotovat
Drtivá většina populace sice průběh onemocnění covid-19 téměř nezaznamená, ale prakticky každý pocítí jeho dopad na ekonomiku. Pokud pandemie zacloumala vašim podnikáním, případně na dopad koronakrize teprve čekáte a bojíte se, že budete muset „zavřít krám“, nepřestávejte číst. Prozradíme vám několik praktických tipů, díky kterým šanci na přežití výrazně zvýšíte.
1) Rozšiřte nabídku svých služeb a produktů
Po mnoha produktech a službách klesla v době pandemie poptávka. Pokud na nich stojí vaše podnikání, nesnažte se plavat proti proudu, a raději rychle změňte strategii. Snažte se adaptovat na aktuální potřeby klientů a nabízejte to, o co momentálně jeví zájem. Možná budete muset firmu „překopat“ od základů, a v podstatě začít od nuly – nepanikařte, nejste jediní. S trochou štěstí vybudujete ještě úspěšnější byznys, než jaký jste provozovali v době, kdy byl svět ještě v pořádku.
2) Naslouchejte zákazníkům více než kdy jindy
Dnešní době přeje firmám s prozákaznickým přístupem. Budování pevných vztahů se zákazníky vám výrazně usnadní vhodně zvolený systém CRM, který vám navíc poslouží i jako software pro řízení projektů. Kromě toho, že vám ušetří spoustu drahocenného času, protože automatizuje mnohé rutinní procesy, získáte dokonalý přehled o skutečných potřebách klientů. V konečném důsledku nabídnete správné produkty a služby, zlepšíte úroveň komunikace a zvýšíte zisk.
3) Nespoléhejte se na jeden typ klientů
Firmy, které se před krizí soustředily na jediný segment, tvrdě narazily. Řeč je o podnikatelích závislých na zákaznících z jediného oboru – v souvislosti s pandemií máme na mysli především gastronomii a cestovní ruch. Pokud vám to charakter vašeho podnikání umožňuje, nespoléhejte se na jedinou oblast a najděte si stabilní klienty v různých oborech. Když se část dostane do problémů, klesne vám obrat, ale stále budete mít přísun zakázek od ostatních.
Nejnovější komentáře